יום שבת, 17 בנובמבר 2012


מבצע עמוד ענן

מבצע עמוד ענן

מבצע עמוד ענן הוא מבצע צבאי של צה"ל, שהחל ב-14 בנובמבר 2012 בתגובה להסלמה פלסטינית בגזרת רצועת עזה.

 

היום הראשון למבצע

 

המבצע החל בצהרי 14 בנובמבר, בסמוך לשעה 4 אחר הצהריים, בסדרת תקיפות של חיל האוויר הישראלי שכוונו לבכירי חמאס וליעדים צבאיים של הארגון. אחמד ג'עברי, שהיה מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

 

היום השני למבצע

 

ביום השני למבצע המשיך החמאס לשגר רקטות ליישובי ישראל. בקריית מלאכי נהרגו שלושה ישראלים ונפצעו ארבעה, מפגיעה ישירה של גראד בבניין‏, לראשונה ירו המחבלים רקטות פג'ר 5 לעבר גוש דן: רקטה נפלה בשטח פתוח בראשון לציון‏ ולאחר מכן נפלו גם שתי רקטות באזור הסמוך לתל אביב ונשמעה בה אזעקת אמת לראשונה מאז מלחמת המפרץ.

 

היום השלישי למבצע

 

ביום השלישי למבצע המשיך החמאס לשגר רקטות לעבר יישובי הדרום ומרכז הארץ. הישאם קנדיל, ראש ממשלת מצרים, הגיע דרך מעבר רפיח לביקור תמיכה ברצועת עזה. במהלך ביקורו, דן קנדיל עם ראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הניה, על התנאים להפסקת אש. נתניהו נענה בחיוב לבקשתו של קנדיל לנצור את האש למשך שלוש שעות בהן אמור היה לבקר ברצועה, אך בסופו של דבר קטע קנדיל את ביקורו כבר לאחר שעה וחצי.

 

היום הרביעי למבצע

 

ביום הרביעי למבצע, 17 בנובמבר 2012, הפציץ צה"ל לפנות בוקר את בניין ממשלת חמאס בעזה ובתוכו לשכתו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה.

 

בהוראת שר הביטחון הוצבה סוללת כיפת ברזל נוספת, חמישית במספרה, כחודשיים מוקדם מן הצפוי, כך שתמנע התקפות על גוש דן. אזעקה נוספת נשמעה בגוש דן, רקטה אחת נפלה בשטח פתוח ואחרת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל החדשה, רק כשעה לאחר שהסוללה הפכה מבצעית.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה